PRØV LyKKEN
Klik på knappen og se hvilket eksperiment,
der kommer frem til dig.
Guganaga
Jorn gav sine billeder forvirrende titler. Han ønskede, at vi skal bruge vores fantasi, når vi ser på billederne, og ville ikke give en bestemt løsning med titlen. Jorn brugte også nogle af sin babys volapyk-ord som titler til nogle af sine billeder.
Sig titlerne højt.
Vælg jeres yndlingstitel. Tegn det, I tror, det forestiller.
mit navn det står
på hovedet
Asger Jorn: Opslag i bogen DEN SULTNE LØVE,
DEN GLADE ELEFANT, DEN LILLE
MUS OG JENS PISMYRE, 1949
© Troels Jorns samling
Jorn skrev bogen til sin søn Troels. Han brugte mange forskellige bogstaver: store, små, tynde, tykke, rystede.
Skriv jeres navn hele vejen rundt i kanten af papiret.
Skriv jeres navn så stort, I kan.
.snælgab nvan serej virkS
Skriv jeres navn så småt, I kan.
Skriv jeres navn på hovedet.
Skriv jeres navn så pænt, I kan.
Skriv jeres navn så grimt, I kan.
Skriv jeres navn, som om I råber det.
Skriv jeres navn, som om I hvisker det.
Skriv jeres navn med blyanten i munden.
Skriv jeres navn, som om I er bange.
Skriv jeres navn så sjovt, I kan.
Skriv jeres navn hulter til bulter.
Skriv jeres navn med maling
Træk
en
titel
Jorn har glemt at give nogle af sine billeder titler.
Hjælp ham med det.
Tryk på knappen og se hvilken titel de forskellige billeder får.
Bliv ved indtil I finder en, I synes passer til billedet.
friske farver
Jorn brugte mange forskellige farver i sine malerier. Print billedet her og gå en tur i naturen og find ting og sager, som har de helt rigtige farver. Læg dem op på felterne, så de passer til Jorns farver, og tag et foto af siden.
Eller find en papirspose og tegn en lille klat med 10 forskellige tuscher. Gå på jagt i naturen og find ting og sager, som har de samme farver som tuscherne. Put tingene i posen.
Mindst 2 deltagere. Alder: fra 4-99 år.
Sådan gør I: Den deltager, der har flest rynker eller længst skæg eller færrest tænder eller kortest hår, begynder.
Vælg en figur i maleriet. Fortæl om figuren i mindst et minut. Hvad siger den? Hvad er det for en? Hvor bor den? Tag tid.
Næste deltager vælger en figur og fortsætter historien ud fra den nye figur. Stop, når det bliver mørkt.